Bad girl

Stackars alla utan badkar! Jag är uppväxt med badkar, både vanligt avlångt och senare ett med bubblor. Sedan flyttade jag hemifrån och på det följde ett antal år utan badkar. Förvisso fanns det ett i källaren av det hus där jag bodde i min sista korridor, men för att bada i det hade man velat ha både våtdräkt och snorkel.

När T och jag sedan flyttade ihop var det i en lägenhet med ett stort och väldigt avlångt badkar. Där kunde man ligga utsträckt och nedsänkt i vatten. I denna lägenhet finns det tack och lov också ett badkar, om än i mindre modell. I detta badkar har jag legat ganska många gånger, senast nu ikväll. Det är svårslaget att komma hem efter att ha varit ute i kylan och förfrusit hela sig, att sjunka ner i karet, fyllt av hett badvatten, gärna med lite budgetskum*  i. Ljufvligt!

Det finns vissa tillbehör man kan skaffa till sitt badkar. Själv är jag väldigt sugen på en kudde, medan H länge har tjatat om en badsvan. Något jag aldrig har provat är badbomber. Men jag lockas lite av tanken, hur bisarr den än må vara, att bada i treo.

Badbomber har för övrigt många användningsområden. I somras när jag klev av bussen från jobbet, försökte en liten man tvinga in alla som han tyckte såg invandrade ut i bussen för att sedan spränga den. I sin hand hade han... just det. En badbomb.




*Budgetskum = lite duschcreme eller tvål eller något annat som det blir bubblor och skum av en liten stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0