Dagens andra paus

Den första pausen tog jag på förmiddagen och frotterade mig med bokkonnässörer på bokrean. Det var ett projekt. Vi kan väl börja med att konstatera att väglaget inte är helt optimalt ur cykelsynpunkt för tillfället. Det lämnar en del att önska. Men jag är tapper som den starkaste odalbonde och tog mig ner till stadens torg. Där mötte nästa utmaning. Jag tänkte visserligen frottera mig med bokkännare, men jag hade glömt bort att i bokreatider är precis alla människor bokmalar och litteraturkritiker och som galna! Jag har verkligen frotterat mig, gnuggat precis hela mig mot andra människor - fast de gnuggade mest! Men jag var ju trots allt lite förberedd; dagens loser var killen som skulle köpa lite kurslitteratur på Lunde-q och glömt bort att rean startade idag. Något säger mig att han kommer att hata den där boken och kasta den till vargarna så snart tentan är skriven.

Dagens utflykt gav även anledning till att fundera över hur folk tänker egentligen. Jag har svårt att se mig själv styrandes en tvillingvagn genom en bokhandel under den mest hysteriska perioden under året. Jag har svårt att se mig där med barnvagn med tillhörande spädis över huvud taget! Jag tycker självklart att dessa mammor har lika mycket rätt som oss andra att köpa böcker billigare än vanligt, men det måste vara fruktansvärt opraktiskt för alla inblandade parter.

Hann med ett lunchbesök på Villan vid Tibern också. Där höll 1q em. på att projektera. Han monterade ner tavlan från expen eftersom han inte hittade någon representativ bild  till sin lilla skrift. Efter en raid i arkivet hittade han dock vad han sökte efter och kunde hänga upp tavlan igen. När jag tittade på porträttet slog det mig att den avbildade är förvillande lik Bree i Desperate housewives! Jag påtalade det och skämdes lite direkt efteråt.

-Usch, det kanske var en förolämpning, hon är ju värsta bitchen!
-Förolämpning mot vem? var K-sons lugna svar.

Ja, säg det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0