Frukostgrogg?

Det finns väldigt många saker som är väldigt goda. Jag kan liksom inte rada upp allt jag tycker är gott, eftersom jag gillar nästan allt utom banan, kokos och spiskummin. Men som ett axplock kan nämnas att jag tycker väldigt mycket om keso, jag älskar färsk ananas (burkvarianten funkar också), ett tag när jag var yngre var kiwi nästan den enda frukt jag åt, och de dagar jag får jucie till frukosten är bra dagar. T brukar köpa äppeljucie och det är bra eftersom jag ibland får ont i magen av apelsinjucie på morgonen.

På något märkligt vänster brukar sånt man inte tycker är gott, vara nyttigt. Därav den sanna historien om när jag som mycket ung ertappandes med skeden i senapsburken, skottandes i mig äcklig senap för att hålla en eventuell annalkande förkylning stången.

Men åter till det goda. Det borde i rimlighetens namn vara så, att om man kombinerar två goda saker, så får man en dubbelt så god slutprodukt. Nå, detta kan så vara sant i vissa fall, men långt ifrån alla. Minns att jag nämnde keso och ananas som två goda produkter. Arla har i många år haft ananaskeso till salu i mejerihyllor runt om i Sverige. Tyvärr är det riktigt snuskigt! En ren manifestation i att två plus (+) gör ett minus (-). Samma sak, fast på ett annat sätt, gäller för kiwi och jucie. I den lilla servicebutiken i mitt område hittade jag en dag Delmontes kiwijucie (Kiwi=gott, jucie=gott). Det var inte så äckligt som man skulle kunna tro. Det är en riktigt festlig grön färg på jucien, inte alls olik pandaläsken som fanns när jag var barn. Och smaken... tja, det smakar paraplydrink. Eller grogg. Som förvisso kan vara gott ibland, men det skär sig lite till frukost.

Så i morgon bitti blir det havregrynsgröt igen. Det är inte så väldigt gott, men nyttigt. Kanske kiwijucien får komma fram på kvällskvisten?

Kommentarer
Postat av: Herrn

Ja du Londa. Vad ska man säga? Du är så klok och vis. Kan det vara så att du har blivit gamal på äldre dar?

God natt!

2006-02-04 @ 23:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0