Vad vore jag utan halvfabrikat?

Halvfabrikat är världens bästa grej! Man kan göra riktig mat som smakar gott och ser hemgjord ut, utan att behöva grisa ner hela köket, avsätta en hel eftermiddag och ändå inte få det att smaka som mammas. Visst när jag också dessa ömma husmorsdrömmar om söndagsstekar med hemgjord gräddsås och doftande pajer till efterrätt. Och visst kan jag om jag vill (jag kan i alla fall försöka), men när man inte alls vill, då är halvfabrikat värsta grejen!

Idag har jag till exempel ätit köttbullar i italiensk tomatsås med potatis, majs- och bönsallad och saltgurka. Och inte var det jag som rullat köttbullarna, nej det var mamma Scan. Och den italienska såsen, ja, där gjorde Kelda jobbet. Och såklart hade Findus koll på gurkan. Allt jag behövde göra var att koka min potatis och röra ihop den lilla örtoljan till salladen.

Och det blev riktigt, riktigt gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0