En heldag

Idag har vi hunnit med en massa massa. Dagen började starkt med en lektion i Prästfru när vi gick till Lilla Gula Huset klockan 10 på morgonkvisten. Jag var mycket lugnare än sist, eftersom jag skulle få hålla handen den här gången. Trodde jag. Det slutade med att jag satt ensam bredvid en herre i nedre medelåldern som andades som Darth Vader, och framför mig satt Likadana-paret (likadana kläder, likadana frisyrer, likadan ålder - typ sådär 65-70 år). Alltmedan T hade röda särken på sig och var behjälplig. Snavade i alla fall inte på någon när jag skulle resa mig efter nattvarden den här gången. Man får glädjas åt det lilla.

Sedan bar det av till Knollåtott och deras storasyster, med tillhörande föräldrar, för att fira namnsdag. Namnsdagsbarnet förärades gofika och en liten blomma i kruka som han med varsam hand undersökte. Det verkar bo en liten Bosse Rappne i det lilla namnsdagsbarnet. Tempot var lite lägre än vanligt i Casa Turbounge. Det berodde nog lite på att den yngste (med en minut) familjemedlemmen var lite snuvig och inte orkade rejsa som annars brukligt. V är i alla fall inte rädd för elefanten längre. Åtminstone inte lika mycket.

Sedan tog vi bussen ut på landet och hälsade på familjen A. Chokladpralinen är en riktig fullblodscharmör och lagom tills det var dags att åka ifrån dem hade den sista blygheten runnit av honom och han försökte med flinka fingrar få av mig tröjan, alltmedan vi läste fru A:s gamla bröllopstidningar, som numer bor hemma hos mig! Tack, tack, tack! Det är jätteroligt att titta i dem, men för varje blad jag vänder, blir jag mer och mer övertygad om att vi inte kan gifta oss! Hur ska jag kunna välja klänning? Och vad ska jag välja mellan när alla klänningar går ut på att man ska ha en symmetrisk (hej H!) kropp?! Och när den enda skärningen som inte basunerar "Missbildad!" är axelbandslöst och tydligen inte var så populär i kyrkan - vad gör man då? Det är ju själva fanken att man 1) blev som man blev 2) inte kan sy.

Tröstar mig med en bild på Kungen och Silvia, även om jag tyckte att Letizia hade snyggare klänning  - lite lik Märthas, som var så himla glad!  Och efter det deppar jag ihop över att det ska kosta så mycket att se så snygg och enkel ut som Mette-Marit...

Det är helt sanslöst - det finns inte ens ett datum och jag har redan gått i spinn! Äh, jag går och lägger mig nu... Fast det känns lite skönt att veta att det inte bara är jag som har problem med passformen i alla fall...

Kommentarer
Postat av: Kimlily

Your site is very convenient in navigation and has good design. Thanks!

2009-09-29 @ 10:58:57
URL: http://kimlily.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0