Köp en tulpan, annars får du en snyting!

Det finns en massa dagar att uppmärksamma. Det finns - förutom jul och påsk och midsommar och Iiknande -  t.ex. kanelbullens dag och alla hjärtans dag. Idag är en av mina favoritdagar. Idag är det nämligen  tulpanens dag. Det måste betyda att det snart är vår!

Jag bestämde mig såklart för att köpa en bukett tulpaner på hemvägen. Det var det fler än jag som hade bestämt sig för. Jag var yngst. Jag var även hänsynsfullast i blomsteraffären. Det har man egentligen ingenting för. När jag blir pälsmössepensionär ska jag ta igen allt! Och vart jag än går ska jag ha med mig min oförstående man som försöker hålla sig ur vägen, med resultat att han är ännu mer i vägen. Jag gjorde mig tunnare än min egen skugga och smet fram till kassan där det mot alla odds var tomt. Pälsmössepensionärerna köade framför unga floristkillen (han som kommer att få förtroende att göra min bukett den dan jag gracilt ska skrida upp för altargången), som band om tulpanbuketter för allt han var värd. Jag fick i alla fall den sista vita buketten, för vilken jag är mycket nöjd!

bilder från
ystad  
euroflorist                   
wikipedia                   
pricerunner






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0