En salig blandning

I morse när jag vaknade, så började jag helt osökt och oprovocerat nynna på "Gyllne morgon". Vet inte varför, men den bara var där när jag vaknade. Förvisso är det ju fint och soligt ute, men what the heck - det har det ju varit hela sommaren!

Så jag låg där och sjöng för mig själv (och lite för T) med ganska liten röst: "Gyllne moooorron, gyllne morron..." , men det var också det enda jag kunde av den sången. Jag är alldeles uppenbart för lite frälst för att klara av de där lyckliga trudelutterna, för hur det nu blev, så gled den in i "Internationalen". Eller nån slags variant av densamma.

Och sen fick jag improvisera:

"Gyllne moooorron, gyllne morron,
sista striden (*funderar...*) ... har tatt slut!
Gyllne moooorron, gyllne morron,
(*funderar ganska länge....*) jag tar teet med mig ut!"


Och sen åt vi frukost på balkongen.

Kommentarer
Postat av: P

Vad du är gullig! :)

2006-07-30 @ 11:08:05
Postat av: Lauritsamy

I really enjoyed it. You have done a great job.

2009-09-08 @ 13:59:46
URL: http://lauritsamy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0