Lite göra

Ännu en dag när man har släpat fötterna efter sig så att det lilla man hade att göra skulle ta lite längre tid. Jag har verkligen letat efter arbete idag.

Och plötsligt hittade jag det! De stora benjaminasarna (som verkligen är jättestora) behövde vatten. Minst tio liter var. Och sen behövde en av benjaminasarna lite stöd i livet. Den hade en pinne som skulle hjälpa den, men den stod lite dumt till, så jag tänkte att jag skulle ändra det.

Och plötsligt var min lille kompis där och undrade vad jag höll på med. Jag förklarade situationen, varvid han tyckte att han skulle hjälpa mig. Så han tog helt sonika över mitt projekt! Samtidigt som han förklarade att han bara räknade timmarna tills han skulle gå  på semester, för han hade ingenting att göra.

Så då snodde han mitt jobb!

Skurk! Jag borde dra honom inför rätten!






haha

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men Londa!

Du vet väl om att man får utslag av fikusar. Du borde tacka honom istället...

2006-07-17 @ 17:34:46
Postat av: londa

Vi pratade faktiskt om det, och han hävdade att han aldrig hört talas om det och själv aldrig hade fått det. Han hade en hemma som han brukade pyssla med, helt utan klåda!

2006-07-17 @ 18:30:55
URL: http://londa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0