Enligt instruktionerna

Jag har inlett ett projekt. Det har med mat att göra. Det involverar termometrar och det finns en instruktionsbok. I den finns anvisningen att projektet ska innehålla "en bit ingefära" (för ett större projekt - tag två bitar ingefära). Nu undrar jag hur mycket "en bit ingefära" egentligen är?

Jag chansar på "lagom".

To be continued....


UPDATE: Räddad av Bridget Jones
Just som jag höll på att stoppa ner den nätade köttbiten i jättekastrullen, så kom jag att tänka på en sekvens ur Bridget Jones dagbok, där hon kokar purjolök eller vad det är, ihopbundet med blått snöre. Detta får till följd att soppan blir blå. (Händer väl endast i filmen och inte i boken, men likväl.)

Klädde alltså av fransyskan nätstrumpbyxan innan jag bjöd henne i bubbelpoolen, allt för att undvika röd sås till maten.

UPDATE: Recension
Glömde salta såsen. Tänkte att sojan skulle sköta om det, och det smakade okej vid avsmakningen. Annars blev det en rätt god ciderkokt nötstek med klyftpotatis och broccoli och körsbärstomater!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0