Om huskurer

Igår åstadkom min lovely basgrupp och jag saker. Vårt numera 27-sidiga dokument om domänen botanik börjar faktiskt likna något. Men en hel dag framför skärmen kan ge en människa brännskador i ansiktet. Det är nämligen det vi tror att vi har fått hela högen, för alla har vi märkliga torra fläckar på våra annars så rosiga små kinder. Min bästa huskur mot det är Nuxes Huile prodigieuse, som är något så märkligt som en torr olja. Hur mycket man än öser på så ser man inte ut som Enrique Iglesias! Mycket bra grej.

När vi solat färdigt framför skärmen väntade ett charmigt duggregn utanför dörrarna. Samma väder som när vi kom på plats på morgonen, det var som att tiden stått stilla hela dagen. Just när jag skulle gå hem, träffade jag på en gammal bekant. J fnissade lite när hon såg henne och sa: "Här kommer Harry Potters lillasyster!" Inte för att hon liknar Harry Potter, men för att hennes storebror gör det på en gammal bild som jag hittat på nätet. Andra känner honom som stenkastaren, alternativt sconesmannen. Lillasyster läser till fröken och gör för närvarande praktik i Heby. Detta ville hon prata om. Detta och mycket annat. Så vi pratade. I duggregnet. I över en timme. Det kändes bara lite konstigt. Och jag frös som en katt.

Väl hemma lade jag min köttbit i marinad, potatis i ugnen och mig själv i ett varmt bad, med en whisky vid sidan om. Detta är en gammal huskur som jag aldrig har provat, men eftersom jag blir förkyld bara jag tänker på kyla, så tänkte jag förekomma istället för att förekommas. Hoppas att det funkar.

Vad jag sedan hade behövt är en huskur mot ont i magen. Den där köttbiten som jag marinerade och sedermera även åt upp... den var ganska stor. Den hade med råge mättat en fullvuxen man. Och det är inte så ofta jag äter rent kött sådär bara. 200 gram kossa senare var min mage inte riktigt sig själv. Vad gör man åt det? Tuggar salvia eller nåt? Tar en till whisky?

*tassar mot medicinskåpet...*

Kommentarer
Postat av: Timann

I found your blog on google. I think your blog is the best :)

2009-10-07 @ 08:48:23
URL: http://timann.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0