Stackars Bert

Jag jobbade igår kväll. Det gick bra, snabbt och effektivt. Det gav att vi den sista timmen kunde sitta ner och kolla på tv. Eftersom alla medelålders damer verkar se det som ett obligatorium att kolla på melodifestivalen, så var det naturligtvis det som stod på tablån. Ja, jag såg Jessica Folckers virkade grytlapp som hon av nån anledning behövde ha på huvudet, jag vred mig i plågor när Patrik Isaksson började fingra på pianot (Stadsfesten 2000 eller var det 2001, A - kommer du ihåg?) och jag log i mjugg när min kollega upprördes över pudelrockarna. Och! Jag såg Farrah Fawcett!

Halva Fame kom till melodifestivalen i en mycket somrig liten kreation, shorts och linne, i någon slags sparkdräktsvariant. Jag tyckte inte att det var så fint, däremot mådde jag inte fysiskt dåligt av att titta. Det gjorde tydligen Bert Karlsson. Stackars Bert, han borde gå till doktorn! Om det inte behövdes mer än så för att han skulle sprutlackera sitt hotellrum så borde han gå på en liten hälsokontroll. Det kan ju vara farligt ju, tänk när det blir sommar! Ska han då behöva må illa hela tiden? Och kräkas upp sina semlor som han äter med så god aptit? Stackars Bert kommer ju att tyna bort! Så kan vi inte ha det.

Flickor - för att skona Bert Karlsson och hans hälsa, så föreslår jag att vi möter sommaren med långbyxor och burka. Så kanske vi slipper jämföra brännor och magar med varandra också. A win-win-situation!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0