Hur man definierar en sopa:

Jag ägnade hela kvällen igår åt att ha ångest över att jag skulle upp och jobba kl. 07.00 idag. Jag ställde klockan på 5.50, packade väskan och duschade innan jag lade mig och gjorde verkligen mitt bästa för att sova. Men det killar i halsen så infernaliskt och det är täppt i näsan och jag låg mest och försökte hypnotisera bort det. Jag vet inte om jag är förkyld eller om jag är allergisk mot våren...

Vaknade 5.40. Klev upp 5.50. Klädde på mig och skulle precis gå och äta lite frukost, när jag fick en ingivelse att kolla min kalender. Den visade att jag skulle på föreläsning 13.15 i universitetshusets sal X idag. Inget annat. I morgon däremot ska jag jobba mellan 07.00 och 12.00.

Jag var ganska nöjd när jag gick och lade mig igen, fast samtidigt kände jag mig dum som ett spån. Vilken tur att jag inte åkte iväg i alla fall. För under de där två timmarna mellan 06.00 och 08.00 sov jag bättre än på hela långa natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0