Plikten själv

Jag är egentligen på väg till sängs. Borde verkligen sova eftersom bussen till jobbet går så infernaliskt tidigt. Känner inte så mycket för att åka dit i morgon, eftersom jag personligen bär ansvaret för att alla boende kommer att dööööööööööö i sommar!

Jag ska alltså inte jobba med brainiacsen i sommar. Jag ska inte jobba med blöjbyten och matning av vuxna människor över huvud taget. Jag har fått ett sommarjobb där man kan anta att man inte behöver sanera sig med tvättsprit från topp till tå efter hemkomst. Jag ska i fem veckor plocka fram gamla dammiga böcker till kanske lika dammiga jurister, ha knut i nacken och foträta skor. HURRAAAA!!!!

Detta gillar inte Uppsala kommun. Enligt min chef så har jag "satt dem rejält på pottkanten" och hon frågade mig vad hon skulle göra nu. Jag tänkte föreslå henne att hon skulle göra sitt jobb, och egentligen gjorde jag väl det också, fast i snällare ordalag.


Fattar bara inte sen när omsorgsverksamheten i Uppsala stod och
 föll med en inom vårdväsendet outbildad och funktionshindrad bibliotekariestudent.
 Men jag har väl som vanligt missat något väsentligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0