Jahaja

Det är lördag, klockan är ca 21.40 och hittills har inte den här helgen artat sig som jag hade planerat. Jag hade tänkt mig en lugn fredagkväll och därpå en lördag som skulle rymma en sovmorgon, en lång och kreativ fikapaus med J där vi skulle spåna fram ämnen till våra U*. Kvällen skulle tillbringas under flitens lampa och jag skulle läsa klart texterna till seminariet nästa vecka. Detta för att på söndag kunna ta tag i mitt pm, som andas kaos och panik. Som belöning skulle jag på torsdag få leka hela dagen med knattarna.

Hur blev det?

I torsdags ringde GV till T och hade den där lilla ynkliga rösten som skriker "hjälp mig, jag bryter ihooooop!!!", och förklarade att det saknades kock till den mer eller mindre provisoriska och halvspontana restaurangen på nationen. Han kunde såklart inte säga nej, trots att det var ljusår sedan han kockade sist. På något sätt lyckades de lura med mig också, och mina kockkunskaper inskränker sig till en kockning för cirka hundra år sedan i en jazzrestaurang och då var jag grinfärdig och ville dö hela tiden. Annars har jag bara kökshjälpat åt H och skalat apelsiner (Traaaaktorslaang).** Där, i köket, hamnade alltså vi igår, och alla är lika förvånade.

I morse ringde väckarklockan 6.30 och jag åkte iväg och arbetade på mitt läskiga jobb (det där man byter blöjor på vegetabilier). Där fick jag ett seriöst erbjudande om att låna en av mina arbetskamraters brudklänning (<-- wtf?!) samt rådet att "lägga mycket krut på att köpa underkläder till bröllopet, för har man bara snygga underkläder så kan man ha vilken trasa som helst på sig!" (<-- WTF??!!!?) Denna människa kallade även sina bröllopsgäster för "publik" när hon återgav sin stora dag (som slutade med skilsmässa några år senare).
Efter fikat med J och lite hjälp av SSS har jag nu ämne klart. Det var bra och det enda som skulle visa sig vara planenligt med helgen.

I morgon ska jag få en överraskning av lilla J, 4 år. Hon ville även att jag skulle komma och leka i lekpark med henne.

Detta ger alltså att jag borde varit dubbelt effektiv i kväll, eftersom jag jobbade bort läsarförmiddagen och kommer att leka bort pm-skrivardagen. Men jag är så trött så att knäna skakar, så jag får vackert gå till sängs. Jag gör det nu. Klockan är 21.55, det är lördag, grannarna har fest, de hoppas att de inte ska störa, står det på en lapp i trappuppgången. Vi är rörande överens!

Over and out.




*U är svenskans fulaste bokstav, samt begynnelsebokstav i ordet-vi-inte-nämner-eftersom-det-vilar-en-förbannelse-över-det. Ledtråd: Kan skrivas på b-, c- och d-nivå och i de senare fallen leda till examen.
**Nej, jag är inte onykter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0