Mummel mummel

Kom inte och hälsa på mig nu, tack! Jag är mitt uppe i viktigt mumlande!

Jag har nämligen upptäckt att om jag läser de texter jag är satt att studera, högt för mig själv, så koncentrerar jag mig på texten istället för att bedriva parallellverksamhet i min hjärna (som t.ex att fundera på vilken sorts trädgård jag vill ha när jag blir stor; Vill jag ha mandelpotatis eller frukt? Sånt avgör nämligen valet av landsände att bo i. Och så måste jag väga fördelar och nackdelar med varandra. Och så kommer jag fram till att det nog inte spelar nån roll, bara jag får vara lycklig och ha en snäll familj och ett trevligt hus och ett bra jobb. Och så börjar jag fundera på arbetsmöjligheter...) vilket stör min inlärningsprocess. Om jag läser högt måste jag lyssna på mig själv och vad jag har att berätta. Ljudet ute i luften överröstar liksom den i huvudet. Så därför läser jag högt. Det låter förmodligen helt vansinnigt. Jag testar dessutom flera dialekter, och har kommit fram till att lite lätt norrbottens-touch låter mest övertygande. När det gäller engelska bör det vara brittiskt uttal.

Nu måste jag fortsätta. Jag ska berätta för mig själv om Pierre Bourdieu.

Kommentarer
Postat av: Tonårsmorsa

*Smyger in försiktigt* vill inte störa i dina djupa tankegångar. Håller med om att det är störande när man är inne i någon väldigt viktig "dagdröm" och folk kommer och stör! Önskar dig en trevlig helg och lämnar en kram innan jag tassar ut igen! ;-)

2006-09-15 @ 08:56:02
URL: http://blogg.aftonbladet.se/33
Postat av: Karin

Du behöver inte läsa det här medans du berättar något för dig själv :) Jag gör precis samma sak - men bara när tankarna flyger och jag ska läsa något extremt tråkigt! Det funkar faktiskt även om mannen tittar lite konstigt på en om han skulle vara i närheten!

2006-09-15 @ 09:11:07
URL: http://sakerochting.blogg.se
Postat av: londa

Nu har jag berättat klart för den här gången, kvarstår ett seminarium kl 13, på vilket jag (ironiskt nog) kommer att sitta knäpptyst! Jag menar, jag har ju redan sagt allt viktigt!

Nu kan man hälsa på hur mycket som helst!

2006-09-15 @ 09:32:40
URL: http://londa.blogg.se
Postat av: S-Man

"Nu kan man hälsa på hur mycket som helst!"

Jassåjahaja, nämen dåså!
*Skakar tass jäätteättemycket och väsnas som bara den*

Håller annars med om att den studieteknik du använder är att föredra, särskilt om man har många tankar som slåss om utrymmet på en och samma gång...

Fokus var det ja!
Är på väg in i duschen. Min dag behöver börja.
Det har jag försökt att göra de senaste timmarna.

Fokus mannen, fokus...

2006-09-15 @ 10:43:29
URL: http://snubben.blogspot.com
Postat av: londa

Bra där - upprepa det högt för dig själv så ska du se att det börjar hända grejer!

2006-09-15 @ 17:44:51
URL: http://londa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0