Det börjar rassla

till lite här och där och nån gång då och då ramlar man över något som ser intressant ut. Idag har jag t.ex. ringt till Statliga verket och förklarat för en trevlig dam att jag är som klippt och skuren för ett sommarvikariat i deras bibliotek. Hon lät ganska övertygad om att jag hade rätt, men för ordningens skull bad hon mig skicka ett mejl om mig själv innan hon skulle ta in mig på intervju och ge mig jobbet. Formaliteter, bara...

Nja, riktigt så var det kanske inte. Ungefär hela min utbildningssfär om cirka 120 personer hade hunnit ringa henne redan och att hon lyckades låta så vän och trevlig trots detta, är bevis på professionalism. Ska skicka ett brev och hoppas på det bästa.

Och så har jag räknat ut att det inte är så långt till Södertälje. Där kan man få jobb som socialbibliotekarie. Det låter nåt, det! Att uppehålla sig med Boken kommer, läsa in taltidningar och åka till ålderdomshem. Och om man är smart - som jag - så sätter man sin egen prägel på jobbet och söker upp ett mupp-boende och har bokprat med dem också. Det skulle jag gilla. Järnet! Att jag sen bara skulle arbeta i fyra månader, kanske jag inte ska skriva i ansökningsbrevet...

Annars är det spöklikt tyst från Robertsfors. Och Tingsrätten planerar sina semestrar i mitten av april...

Och JA, Lolo, jag ska kontakta Sikströmskan. Tummis!

Kommentarer
Postat av: lolo

Om du har en lyyyysande projektidé som anknyter till Kulturhuvudstad 2014, så ökar du dina chanser.

Break a leg, hun!

2007-04-10 @ 15:01:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0