Veckans brevfilm

Hej Bullen*,
jag är en tjej på 27 jordsnurr och jag har ett problem.

På senaste tiden har jag upptäckt att jag tröstäter. När saker och ting går mig emot eller när jag känner mig dålig och värdelös, så tar jag gärna min tillflykt till mitt paket Thorntons, nån kaka i frysen eller påsen med chips. Jag försöker att inte köpa hem sådana saker så att jag ska ramla i fällan, men på något märkligt vänster så brukar de hitta hem till mig i alla fall, utan min hjälp.

Jag har aldrig under hela min utbildningstid känt mig så kass som jag gör nu. Jag vet inte vad som har hänt eller om det till och med alltid har varit så; jag kan inte skriva! Jag kan inte dra slutsatser! Man behöver kunna det. För varje ny mening jag skriver så tänker jag att den är fel. Ett tag i alla fall, sen struntar jag i det. Jag vet att det är dåligt men jag skriver ändå. Och sen när jag slutat skriva så sitter jag med ett par sidor text som jag vet är dåliga. Jag vet inte hur man får till det.

Jag tar en glass, så länge.









*mmm, bullen... kanel- och kardemummabulle, mandelmassa, pistage, saffran, vanlig slät... eller kanske korv - bullens pilsnerkorv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0