Alltså:

När jag var yngre, i högstadieålder närmare bestämt, så skrev jag riktig dagbok. I sjuan skrev jag faktiskt något varenda dag och det är vansinnigt roligt att läsa i efterhand. Av mina dagboksanteckningar att tyda, så hade vi kemi mest hela tiden och jag tränade mycket och ofta. Det bästa med att ha en dagbok som är bara för en själv är att ingen behöver påpeka de uppenbara lögnerna. I alla fulla fall, så brukade jag göra sammanfattningar av det gångna året på nyårsafton, enligt precis samma upplägg som både Emma och Nini kör på. Skulle jag ge mig på att skriva en sådan, skulle den bli väldigt tunn, för jag tror inte att jag minns vad jag har ägnat mig åt under 2006!

Lolo har ett tema i sin framställning och Kei presenterar dragna lärdomar. Det krävs det någon slags inspiration för att lyckas med, och jag vet inte hur mycket av den varan jag har. Det känns som att 2006 åt ganska mycket av det.

Vintern präglades egentligen av en enda sak: The arrival of the monster, utrymningen av kötthotellet, Häjjj, är det mäjj ni väntat på, Mini-Hs entré. Vi väntade och väntade och väntade. T åkte till Boden (det är j ä t t e l å n g t till Boden!) för fem veckors praktik och jag inbillade mig att jag var ett trevligt sällskap till en höggravid kvinna. Jag motiverade min 24/7-närvaro hos blivande mammuten med att det är tråkigt för henne att bara sitta och tomglo på tv. De räddade nog fler kvällar för mig än vice versa.

I februari tittade hon ut, Mini-H. Med hål i knoppen efter Stan-tha-man och med filmstjärnenaglar. Mammuten kämpade på bra i sin muminmundering och sen den natten är inget sig likt. För nu är monstret ute och i allra högsta grad närvarande. Och jag måste ju, som ansvarstagande gudmor, stå vid hennes sida och övervaka hennes framsteg mest hela tiden!

Sen blev det vår och jag ljuger inte när jag säger att jag på rak arm inte kan komma ihåg vad jag ägnade den åt! Det var med andra ord en tvättäkta mördartermin på utbildningen. Jag minns att mina föräldrar var här och att knattarna var jättesjuka. Och att T och jag åkte till Kåbdalis över påsk. Men sen är det svart.

Under försommaren åkte vi till Bulgarien. Hågade spekulanter kan återuppleva resan här.  Den riktiga sommaren kom och det otroliga hände. Jag hade fått ett jobb som jag ville ha! I hela fem veckor var jag ren och lycklig när jag pendlade till Stockholm och tingsrättens bibliotek. Det tackar jag min kära syster för. Under fem hela veckor bytte jag inte en enda vuxenblöja! Fast det gick ju över...

Sensommar och ett hemligt bröllop. Fick mig inte aaaaalls att gå i spinn över vårt stundande...

Höst och praktik i far-away-Farsta. Jag väntar fortfarande vid telefonen... [insert Lakritstroll-röst here] om de ska ringa... och säga att... ja, att...  att de älskar mig och...  Projekt U inleddes och allt jag vill är att det ska ta slut!

Sen blev det aldrig vinter men jul, en ny liten medborgare såg dagens ljus på självaste julafton. Och nu sitter jag här. Förbryllad över att ett år har gått och att jag inte vet vad jag har gjort med det!

Men jag vet vad jag ska göra med 2007! Jag ska tammejfan ta examen, jag ska tvinga mig till ett jobb, jag ska gifta mig och jag ska bli smal och snygg!

Japp. Så får det bli!

Kommentarer
Postat av: lolo

Men lägg av nu! Fem föresatser, varav två redan är uppfyllda. Du är smal och snygg och en massa andra fina saker. Kolla en gång till i spegeln, hördududu!

2007-01-05 @ 01:25:31
Postat av: londa

SmalARE och snyggARE, då?

2007-01-05 @ 10:44:54
URL: http://londa.blogg.se
Postat av: lolo

Äsch................... ok då!

2007-01-06 @ 11:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0