Dumma dag

Det har varit en dum dag idag, där nästan allt som kunnat gå fel också har gått fel. Dumma dagen började redan igår kväll, när T:s systers flyg blev jätte-ätte-försenat, vilket fick till följd att hon landade jätte-ätte-ätte-sent och innan hon var framme i Uppsala var klockan en himla massa natt. Hon tog taxi från stationen, men lyckades ändå på något vänster gå vilse, så jag fick klä på mig och knalla ut i natten för att leta reda på henne. Jag hittade henne i en vattenpöl i ett helt annat kvarter än vårt. Hon har många kvaliteter, den unga damen, men hon kommer aldrig att vinna SM-guld i orientering!

Några timmar senare var det bara att kliva upp och börja dagens ringande till höger och vänster, med anledning av U. Det tog halva förmiddagen för mig att få tag på rätt person och få ett godkännande att hämta det material vi behöver hos denna människa. Sämre gick det för min partner in crime, J, som lyckades få ett gäng surmular på kroken, som gick från en positiv inställning till en starkt skeptisk till projektet.

Mitt dokument som jag arbetat med sedan igår natt, sparades aldrig. Inte heller sparades den version som jag skrev i förmiddags. Nu ikväll, efter att ha skrivit om för tredje gången, verkar det funka.

Jag skulle hämta en bandspelare på institutionen. Det skulle kunnat ta 30 sekunder. Det tog 25 minuter, eftersom bandspelarinnehavaren var på den viktiga kafferasten. Upplysning lämnad av överlägsen studierektor i rummet bredvid. På fråga "tror du att man kan smita förbi och få tag på henne i fikarummet?" svarade hon med slääääpig och överlägsen röst: "Nej. Du ska inte störa G under hennes kaffepaus. Hon har bara de här 15 minuterna, låt henne ha dem." När bandspelarinnehavaren kom, frågade hon om jag väntat länge och varför jag inte hämtade henne. *morr*

Mattiderna blev förskjutna och vi var tvungna att äta tidig middag, som jag egentligen inte hade tid att varken laga eller äta. Men med en sjuk och snorig T som belagts med besöksförbud i köket, var det bara att ta tag i verksamheten och skynda skynda innan en timmes totalt meningslös biblioteksbemanning i nationsbiblioteket.

Det enda som egentligen har fungerat friktionsfritt idag, var biluthyrningen. I morgon ska vi åka Nissan micra till Väddö och i bilen ska vi lösa alla metodologiska problem vi ställts inför i och med den nya (icke-)informationen vi fick av surkartarna som J pratade med.

U är ett fult, fult ord och den här dagen håller på att dö. Äntligen. Jag kommer inte att sakna den ett enda dugg!

Kommentarer
Postat av: H

Dagens länkar på din sida är "bibelskola i Lund" samt "festvåning i Uppsala". Haha. Vilken du välja?

2007-03-05 @ 23:15:40
Postat av: lolo

...och jag fick "Beijing" och "Dedicated Server Hosting". :-)

2007-03-06 @ 06:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0