Ooooo...

Idag har jag shoppat. Verkligen shoppat! Bränt cash! Och hamnat i ett euforiskt lyckorus som höll i sig ända tills jag kom hem, då en liten gnagande ångestkänsla försökte göra entré. Jag har försökt mota bort den och intalar mig själv att allt egentligen var gratis. För jag brände kock-pengarna som jag förvärvade förra helgen. Och det är faktiskt nästan tillåtet. Och så hade jag presentkort, så en av grejerna kostade bara lite mer än hälften av vad den borde.
Har man lagt pengar på att klippa sig, så är det väl inte mer än förståeligt att man vill försöka fortsätta att se ut som man gjorde när man gick därifrån?

Så jag har bara köpt ego-boost grejer idag. Inte en endaste liten kuddstump till nån soffa, inte nåt ljus till nån kandelaber, inte "nått gott till fredagsmyset", bara LONDAGREJER!!! Hårguck, sprej (fick med en liten flaska on the buy, taaackarrrr!), ny hårborste, ryggkliare och en ny hårtork. Den dyraste (glöm inte presentkortet nu, innan ni får ekonomisk moralpanik!)!

Hade jag bara haft mer tid hade jag gått på Kicks med det sista presentkortet och köpt nån riktigt dyr krääääm. Men det fick vänta. Jag var så hög på adrenalin och endorfiner och serotonin och allt vad det heter, redan när jag kom från frisören där jag köpte gucket och sprejen, så min kropp hade nog inte klarat varken den fysiska eller den psykiska anspänningen som vidare dyr-ego-shopping hade inneburit.

Men fasen vad gott jag ska lukta i håret hädanefter!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0