Jo, jag lever,

men jag har liksom inte orkat skriva nåt nytt och spännande. Inte för att det inte har hänt något, utan mest för att jag har tröttnat på att tänka och uppbåda energi.

U var inte en alltigenom positiv upplevelse.

Och jag har ännu inte vant mig vid att vara på en arbetsplats mellan 7.30 och 17.00 varje dag. Måste jobba upp en buffert av timmar eftersom det har behövts och kommer att behövas vid de sista seminarierna. Onödigt att slösa semesterdagar på det.

Annars kan vi ju sammanfatta Uppsala våren anno 2007 med Linné. Idag har vi tittat på grisar och kaniner och höns och getter och ponnyer, samt en massa blommor, T har köpt en suspekt korv som hänger på tork i köket, två personer gifte sig i domkyrkan enligt 1700-tals-tema och det såg ganska tacky ut, solen har lyst på mig hela dagen så nu har jag huvudvärk.

Så jag tänkte gå och lägga mig, ställa ett stort glas vatten på nattygsbordet och läsa deckare. Det får man säkert inte göra om man är (nästan) bibliotekarie - det är nog inte fint nog. Man ska säkert läsa dikter och präktig prosa.

Det skiter jag i!
(Men Camilla Läckberg är inte Peter Robinson. Hon borde studera människor lite mer - dialogerna känns ganska krystade...)

Kommentarer
Postat av: lolo

Jag har allt tänkt på dig!
Idag får du fyra milda strålar sol från ett underbart grönt Bursa, söder om Marmarasjön. Strålarna är bara till dig! :-)

2007-05-28 @ 07:52:14
Postat av: Niclasmathea

Great web site! I love the content, pics and hard work!

2010-12-06 @ 08:14:17
URL: http://niclasmathea.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0