Vad är grejen?!

Det kommer påtryckningar från höger och vänster om att vi borde sätta in en vigselannons i tidningen. Inte sällan framförs dessa önskemål med en lätt anklagande ton:

"Ja, vi har ju tittat i tidningen, men inte sett något!"
"Ja, och inte har ni ju varit i tidningen ännu!"
"Och så väntar vi ju på att ni ska komma med i tidningen!"

Är det inte så att man läser tidningen för att få reda på nyheter? Det är inte direkt en nyhet att vi har gift oss - ni som väntar på bild och beskrivning, ni var ju där? Såg ni inte vi också var där? Talade vi så tyst att ni inte märkte att vi sa ja? Kände ni inte igen oss? För är det så illa så måste vi verkligen skynda oss med bild och annons i alla tidningar, men medan vi ringer hela pressen (radio å teeveee) så kan jag meddela att jag var den som gick in i kyrkan tillsammans med den orimligt stilige mannen i frack. Jag hade vit långklänning som satt lite illa, över den hade jag spetskappa med släp, jag hade uppsatt hår och bar en bukett med orkidéer. När vi pratade så lovade vi varandra evig trohet och FPL - killen i vit kåpa och med svettpärlor i pannan - förklarade oss för man och hustru.

Nu föregrep jag världspressen. Stilla er lite, så ska vi annonsera där också, tids nog. Man vill ju inte att nån ska missa en så stor nyhet!


Kommentarer
Postat av: a

Tack för informationen! Jag trodde att jag hade missat det. Nu vet jag med säkerhet, jag är med, jag förstår vad jag ser och hör. Jag har inte gått miste om någonting!!!

2007-10-23 @ 21:40:08
Postat av: Pia

Ha ha ha!! jag tillhör INTE de skaran som väntat....
Ville bara KLAAAAAAAAAARGÖRA detta ;-)

2007-10-23 @ 23:03:03
URL: http://piiiiz.blogg.se
Postat av: Daniels Emma

Hahaha! Du är rolig du.. TACK för dagens goda skratt, det satt fint ihop med den halvrisiga lunchlådan.
För övrigt skulle det va fint för oss som i n t e var där att få se er i tidningen... ;)

Välkomna hem till oss framöver!
/Emma, Ebbe och Daniel

2007-10-24 @ 12:31:29
URL: http://www.emmaochdaniel.blogspot.com
Postat av: Londa

a: Gott!

Pia: Säääkert! ;)

Emma m. familj: Jag ska skicka en länk som ni kan gotta er med tills dess nyheten når medierna. Försökte kommentera på er blogg, men tydligen gillar inte staten att man gör sånt på arbetstid. Will fix at home!

2007-10-24 @ 14:10:57
URL: http://londa.blogg.se
Postat av: Pia

Christer undrar: "När kommer bilden i tidningen" hehe

2007-10-24 @ 18:25:13
URL: http://piiiiz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0