En doft från förr

Somliga fick tvättid igår. Andra inte. I hela trapphuset doftade det barndom. För när jag var liten, var de bästa prylarna de med prefixet lukt-. Luktsuddegum, luktpennor osv. Min dagmamma hade luktbilar! Tre stycken små plastbilar som luktade körsbär, apelsin och äpple. Åtminstone var det vad symbolerna på bakluckan antydde.

I hela min trappuppgång doftade det igår luktbil: äpple. Så underbart, så syntetiskt, så fantastiskt! Om någon undrar hur luktbil: äpple doftar, så beställ något ur den här serien. Det doftar nämligen samma - men lite starkare.

Behöver jag säga att jag stod kvar i trapphuset och sniffade en ganska lång stund?

Kommentarer
Postat av: lolo

Andra tvättade imorse kl 07.00 :-)

2008-05-14 @ 15:15:05
URL: http://clarabesked.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0