Vem kokar i älven?

Följde med T till jobbet i morse och åkte sedan hem ganska snart. Promenerade genom samhället och när jag befann mig på bron äver älven kunde jag konstatera att det var så kallt att det rök från älven! Jag vet inte om jag sett det förut. Fint var det i alla fall och hade man varit en skicklig fotograf med en bra kamera hade det kunnat bli en prisvinnande bild.

Sen åkte jag buss tillbaka till stan med de andra ungdomarna. Satt bredvid något litet och nationalistiskt som luktade rakvatten. Bet mig i tungan och tittade ut genom fönstret för att inte börja skratta. För det är faktiskt inte lätt att vara 15 år.

Sen undrade jag lite över varför jag alltid misstänker att tonårspojkar inte kan sköta sin egen hygien? Eller att det finns två läger: De som tvättar sig sönder och samman och marinerar sig i Axe, och de som bara skiter i allt och har margarin i håret.

Sånt kan man fundera på när man åker från landsbygden till storstan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0