Revision

Jag skriver ju aldrig här längre, men har jag gjort bokslut tidigare år så lär jag ju göra det i år igen. Med hjälp av en lista jag snott av Pia.


Mina svar på 30 frågor om 2009


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jo, jag födde barn. Helt klart en ny upplevelse!


2. Höll du några av dina nyårslöften? Någon som minns om jag avlade några?

 

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Jajjemänsan!

 

4. Dog någon som stod dig nära? Inte i år. Det var också dealen.


5. Vilka länder besökte du? Östergötland!


6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Mera stålar. Alltid mera stålar


7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? Den 25 oktober då H kom till världen. Jag kommer att minnas det så länge jag lever!


8. Vad var din största framgång 2009? Vänta och få H. Såklart. Och att äntligen få börja jobba igen!


9. Största misstaget? Hm... Jag kommer verkligen inte på något.


10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Räknas foglossning?


11. Bästa köpet? Diskmaskinen, utan tvekan!


12. Vad spenderade du mest pengar på? Hemmet.


13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Med risk för att bli tjatig: H. Allt från pluset på stickan till att hon låg i min famn och fortsatte växa och utvecklas i en ryslig fart.


14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? "Baby, I'm a fool" med Melody Gardot. Mycket bra vaggvisa.


15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare. H har funnits med i bilden hela året och dessutom fick jag ju jobba augusti till oktober. Plus att vi såg oss omkring lite i Sverige och fick en massa trevligt besök.


16. Vad önskar du att du gjort mer? Tagit tag i surdegar


17. Vad önskar du att du gjort mindre? Oroat mig


18. Hur tillbringade du julen? Hemma. Med föräldrarna på besök. TACK för det!! :D


19. Blev du kär i år? Japp, i år igen!


20. Favoritprogram på TV? Vänner. Och Ullared seglade upp som en bubblare på slutet - helt sanslöst program, helt sanslösa människor.


21. Bästa boken du läste i år? Flyga drake. Eller läste jag den 2008?


22. Största musikaliska upptäckten? Miss Li på Trästock. Tiotusen gånger bättre live än på radio! Och Melody Gardot som sömnpiller.


24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Ett presentkort på klippning och färgning.


25. Något du önskade dig men inte fick? Men hur ska jag minnas vad jag önskade mig i födelsedagspresent?


26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Väntade på att T skulle komma hem från jobbet. Sitt NYA jobb!


27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Om vikariatet hade varit en tillsvidareanställning som jag kunde tryggt gå tillbaka till efter föräldraledigheten.


28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Snyggast någonsin! Aldrig haft bättre sittande kläder än under graviditeten. I vissa lägen var jag till och med chic!


29. Vem saknade du? Kollektivet. Varför bor ni kvar där borta?


30. De bästa nya människorna du träffade?
Makens arbetskamrater och ffa församlingspedagogen med familj. Vilka stjärnor!

Kommentarer
Postat av: Louise

Tack för revisionen. Du är lätt att bära du! Som en fjäril.

2010-01-09 @ 03:24:03
URL: http://clarabesked.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0