Jo, eh, alltså...

... det är ju lätt att vara entusiastisk när man tror att det leder någonstans. När man känner framtidstro.

Svårare är det när man inser att man blivit lurad igen.

Hur ska jag orka engagera mig i alla intressanta projekt med tydliga och tidsavgränsade mål som vi har satt upp, när jag inte ens får ett kanske som svar på om jag är kvar på jobbet till hösten?

Då känns det plötsligt relevant att återigen glida in i diskvärmaridentiteten. Och lägga smarta, framtidsorienterade, nytänkande och revolutionerande Londa på hyllan. Och lite glad-sorgset se hur frukterna av ens arbete börjar träda fram. Och inse att man troligtvis får låta någon annan vårda dem och slutligen skörda.

Bitter. Ja, det är faktiskt lätt att bli bitter.
Men å andra sidan är choklad med riktigt hög kakaohalt också rätt bitter och det är ju en delikatess.

Well, well, whaddayaknow...

Kommentarer
Postat av: H

Alla är dumma i huvudet. Det vet vi ju redan. Tur att vi är så bra!

2011-05-28 @ 20:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0