I'm a loser, baby...

Hmpf.

Nu är det andra gången som jag piffar mig själv som om jag skulle gå på nobelfesten innan jag går till kören. Jag har skrämt liv i de stackars självlockar jag har och därtill tvingat övrigt svinto att snällt krulla sig i samklang med de övriga. Jag har målat mig, från concealer och faoundeeejsjöön, till ögonskugga och mascara. Jag har tagit på mig diskreta men ändå trevliga kläder. Jag kan tyvärr inte skriva "trendiga" eftersom jag inte äger några. Men, ni vet, lite Kajsa Varg-garderobs-stylee sådär.

(Haha, fick just en crazy idé om att börja lägga upp bilder på min outfit som så många gör och sen skriver en massa andra kommentarer som "menasså... vita stövlar e juh (juh, förresten - vad är det för jäkla stavning?!?) bara sååååå 2005!" och "du e så himla skitfin den dära koftan e så himla sööööt jag vill oxå ha en ere en filippa k?" (eller, det kanske dom inte alls skriver, vad vet jag om vita stövlar, och är Filippa K fortfarande trendigt?), men det skulle sluta på ett alltför komiskt vis, eftersom mina bilder skulle visa ganska tråkiga bilder på halvhjärtade försök att få gymnasiegarderoben att andas 2000-tal.)

Jag hade till och med letat fram accessoirer, skvättat på mig parfym och tagit på mig de svarta stövlarna. Allt för att vara redo när jag skulle möta Den Svala.

Andra gången, mina vänner. Och hon har inte ens varit där! All denna ansträngning för ingenting!! Tänk vad jag skulle kunna gjort med den tiden jag lagt ner på att se schnygg ut istället! (Jaja, jag vet att jag ändå bara skulle ha dumsurfat, men det hör inte hit!) Och så kommer hon inte! Jag har fått stå bredvid nån tant som inte vågar sjunga (hur töntigt är förresten inte det när det är en kör för alla som inte kan sjunga!) med mina stajlade lockar och höga klackar till ingen nytta!




Fast mitt hår luktade ändå stekt köttfärs efter middagen, så det kanske var lika bra...

Kommentarer
Postat av: Tonårsmorsa

Har inte varit här på evigheter, men nu är jag på en vanlig bloggrunda igen för att se hur folk har det! And I´m back! Ang. Kajsa Varg, det var inget fel alls på hennes filosofi: Man tager vad man haver...! Önskar dig en fin fortsättning på helgen! Kram!

2006-04-08 @ 17:14:13
URL: http://spaces.msn.com/fatoutouray/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0