Ny tidsresa

Det var på tok för tyst här så jag laddade min lilla stereo med Suedes första CD - jag tror att den heter bara Suede. Trodde ganska länge att den hette Nude, tills jag fattade att det var skivbolaget.

Lika fort som jag åkte tillbaka till radhusköket efter Gyllenmusten, åkte jag tillbaka till mitt gamla rum i radhuset. Av någon anledning är det det bruna golvet som framträder mest tydligt. Om jag blundar så ser jag bokhyllan också. Bodde inte den arma undulaten i närheten av den? Och skrivbordet och fåtöljen på gul bas - den var väl ändå inte särskilt fin?! Jag ser sängen också, och bokhyllan vid sängen. Men jag har svårare med tapeterna. Jag vet att vi tapetserade om, men jag kan bara framkalla bilden av den där törnrostapeten. Jag kan känna lukten av fönsterbrädan, hur skumt det än låter, och jag kan kolla ut genom fönstret, över balkongen, genom lönnen och in i lägenheten på andra sidan gatan. På skrivbordet ligger kanske franskaläxan... eller en NO-bok. Jag går i sjuan, i varje fall.

Och jag har otippat välstädat på mitt rum!
;-)

Kommentarer
Postat av: k

Tapeten var ljust grön med strån och ormbunksblad och alltid välstädat

2007-04-24 @ 21:21:38
Postat av: londa

ja i det första rummet, ja. sen fick jag ju det större. det var det jag tänkte på.

2007-04-24 @ 22:04:31
URL: http://londa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0